Strona główna
Jak docierać z usługami remontowo-budowanymi do klientów w sieci?

05.05.2023

Jak docierać z usługami remontowo-budowanymi do klientów w sieci?

Jak docierać z usługami remontowo-budowanymi do klientów w sieci?

Jak zadbać o wizerunek firmy i jednocześnie dotrzeć do nowych klientów? To pytanie zadaje sobie wiele firm, w tym również budowlanych oraz świadczących usługi remontowe. Należy przede wszystkim odpowiednio rozpoznać odbiorcę, a następnie stosować działania promocyjne w miejscach w sieci, gdzie on przebywa. Poznaj sprawdzone sposoby na promocję branży budowlano-remontowej.

Strona internetowa, sklep internetowy – dlaczego warto je mieć?

Witrynę internetową można stworzyć, zarówno, gdy

  • sprzedajesz hurtowo lub detalicznie materiały budowlane i chcesz to robić również w Internecie, a także, gdy

  • świadczysz usługi remontowo-budowlane, które chcesz zaprezentować klientom w formie „wizytówki” firmy.

Niezależnie, którą z tych dwóch opcji wybierzesz dla swojej marki budowlanej, masz wiele możliwości! Posiadając witrynę internetową, zyskujesz:

  • możliwość kształtowania pozytywnego wizerunku firmy jako eksperta w branży remontowo-budowlanej i wiarygodności (zwłaszcza gdy dodatkowo piszesz blog firmowy, w którym w oparciu o wiedzę fachową i profesjonalizm dajesz eksperckie porady, publikujesz poradniki czy treści instruktażowe),

  • możliwość utrzymania kontaktu z klientami (możesz udostępnić im formularze kontaktowe czy czaty na żywo),

  • możliwość dostępu do informacji o firmie oraz jej produktach czy usługach 24/7, bez żadnych ograniczeń,

  • możliwość analizy wyników, dzięki statystykom pokazującym ruch na stronie, dane demograficzne odbiorców i różnego typu trendy,

  • możliwość tworzenia skuteczniejszych kampanii reklamowych, dzięki możliwości poznania odbiorców z pomocą statystyk.

Pozycjonowanie – czyli jak sprawić, aby strona wyświetlała się wielu odbiorcom?

Aby strona internetowa, czy też e-sklep wyświetlały się jako jedne z pierwszych wyników wyszukiwań, podejmuje się działania pozycjonujące. Zalicza się do nich między innymi:

  • intencjonalne używanie konkretnych słów kluczowych, które w danej chwili są popularne w branży,

  • pisanie wartościowych dla użytkowników treści,

  • optymalizacja techniczna m.in. proste adresy URL, mapa strony i linkowanie wewnętrzne, które ułatwią korzystanie ze strony, a także poprawne meta dane, czy responsywność strony (możliwość przeglądania w prawidłowej wersji na każdym urządzeniu), szybkość ładowania witryny, bezpieczeństwo na stronie zapewnione certyfikatem SSL,

  • działania poza stroną WWW czyli linkowanie zewnętrzne do różnego rodzaju branżowych forów czy portali budowlanych, stron partnerów itp., które budują wizerunek przedsiębiorstwa.

Aby uzyskać wysokie wyniki w wyszukiwaniach, można również skorzystać z płatnego systemu reklamowego Google Ads. To nie tylko możliwość kontroli efektów i kosztów, ale także zwiększanie świadomości marki (działając na pozytywny wizerunek firmy) oraz kierowanie przekazu do osób konkretnie zainteresowanych ofertą.

Google Ads to nie tylko wysokie wyniki w wyszukiwaniach, dzięki którym możesz konkurować z dużymi marketami budowlanymi sprzedającymi online, ale także możliwość wykorzystania banerów czy linków sponsorowanych w różnych miejscach w sieci.

Wizytówka Google Moja Firma to źródło informacji o firmie (dane teleadresowe, godziny otwarcia, opinie, ułatwione dotarcie do celu dzięki Google Maps), wsparcie działań pozycjonujących, zwiększenie widoczności w sieci i lokalnej popularności, wyróżnienie się na tle innych firm budowlanych w okolicy.

Warto stosować różnorodne formy promocji, aby wizerunek firmy kształtował się jak najlepiej i aby zdobywać wielu nowych klientów.