Strona główna
Jakie są zalety marketingu lokalnego w elektronice i AGD?

05.05.2023

Jakie są zalety marketingu lokalnego w elektronice i AGD?

Jakie są zalety marketingu lokalnego w elektronice i AGD?

Jeśli prowadzisz firmę, która zajmuje się oferowaniem narzędzi, produktów i usług AGD i chcesz prowadzić ten biznes, sprzedając w bliskiej okolicy, zadbaj o marketing lokalny. Podpowiemy, od czego zacząć, jak go zastosować i co jeszcze można zrobić, aby promować markę lokalnie. Zadbaj o dobrą promocję, a klienci sami Cię znajdą, zarówno w sieci, jak i stacjonarnie!

Dlaczego warto zastosować marketing lokalny?

Marketing lokalny to wiele zalet dla firm oferujących AGD i elektronikę. Dzięki niemu:

  • Twoja marka i oferta staną się widoczne w sieci,

  • poprawi się wizerunek Twojej firmy oraz jej rozpoznawalność na rynku,

  • opinie i recenzje zamieszczane w sieci będą pozytywne,

  • uzyskasz wizerunek eksperta AGD i elektroniki i branżowego autorytetu,

  • zyskasz kontakty i pomnożysz sprzedaż,

  • zbudujesz zaangażowane relacje z klientami.

Promocja i reklama firmy działającej w branży AGD i elektronika z pewnością skorzysta na marketingu lokalnym!

Jak zastosować marketing lokalny w branży elektronika i AGD?

Pierwszym elementem działania, o który powinieneś się zatroszczyć to wizytówka Google Moja Firma. Zweryfikowana wizytówka GMB to między innymi:

  • miejsce, gdzie klient może odnaleźć wszystkie podstawowe informacje o firmie (godziny otwarcia, numery kontaktowe i inne dane teleadresowe, lokalizacja, która pozwoli na bezproblemowe dotarcie do celu dzięki połączeniu z Mapami Google oraz opinie klientów, którzy już skorzystali z usług czy zakupili elektronikę lub AGD),

  • duże wsparcie dla pozycjonowania w wyszukiwarce Google, jeśli posiadasz stronę internetową lub sklep internetowy,

  • zwiększenie widoczności firmy w sieci,

  • większa popularność na lokalnym rynku.

Kolejnym punktem w planie promocji firm w Internecie powinien być marketing treści.

Możesz tworzyć blogi, filmy, różnego typu opisy, e-booki i inne, aby przekazać odbiorcom jakieś informacje związane z marką. Odbiorcy chętnie przeczytają treści związane z Twoją działalnością. To z kolei daje takie korzyści, jak:

  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej lub e-sklepie,

  • widoczność w Google,

  • stworzenie społeczności fanów marki,

  • umocnienie wizerunku,

  • zwiększenie zaufania klientów do marki.

Obecność w różnego typu katalogach firm, spisach marek, gdzie odbiorca może na przykład wpisać dany region i wówczas pokażą mu się wszystkie firmy, które uczestniczą w tym projekcie i zajmują się wybranymi usługami.

Treści przedstawione tam w ciekawej formie wraz z elementami graficznymi i wszystkie niezbędne informacje oraz miejsce na interaktywnej mapce okolicy pozwoli łatwo odnaleźć Twój biznes.

Przedostatnim już krokiem jest utrwalanie pozytywnego wizerunku marki w świadomości klientów. Zrobisz to na przykład poprzez kampanie Google Ads. Dzięki temu reklamy trafią do wszystkich osób, które mogą być w danej chwili zainteresowane zakupem AGD lub elektroniki, lub związanymi z nimi usługami.

Ostatnim krokiem jest zwiększenie kanałów sprzedaży i pojawienie się produktów lub usług Twojej firmy na platformach Marketplace. To działanie zwiększy liczbę klientów i bezpośrednio wpłynie na większy zysk. To dobra promocja produktu w Internecie.

Dobra promocja firmy w sieci to taka, która jest wszechstronna. Nawet działając lokalnie, warto wykorzystywać wszystkie możliwości, które daje nam Internet.